Copiii și părinții romi vor la școală

www.vreaulascoala.romaeducationfund.ro

POSDRU ID 132996

Acest website este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

O poveste de succes a unei eleve, beneficiar al proiectului „Copiii şi părinţii romi vor la şcoală”

 

O poveste de succes a unei eleve, beneficiar al proiectului „Copiii şi părinţii romi vor la şcoală”

Elena provine dintr-o familie numeroasă care locuieşte în condiţii greu de imaginat. Face parte dintr-o familie monoparentală, mai are 5 fraţi, casă are 2 camere , dar numai una poate fi locuită, nu au curent electric , nu au apă curentă , singură lor sursă de venit fiind ajutorul social şi alocaţiile copiilor. Cele 7 persoane locuiesc într-o camera , iar tatăl ei şi unul din fraţi au venituri ocazionale). Una dintre surori este bolnavă de epilepsie, iar tatăl are şi el probleme de sănătate (afecţiune cardiacă).

Din păcate, această situaţie este încă foarte des întâlnită în multe dintre comunităţile din România.

Însă, Elena a depăşit condiţiile precare şi a reuşit să obţină un loc la Colegiul Naţional Elena Cuza din Bucureşti la secţia Învăţători–educatori, având media de admitere 8,12.

Elena este beneficiar direct al proiectului „Copiii şi părinţii romi vor la şcoală” în cadrul Şcolii Gimnaziale nr.1 Gălbinaşi, judeţul Călăraşi. În anul şcolar 2014-2015 a participat la orele de meditaţii din cadrul componenţei de Sprijin Educaţional Intensiv şi la şedinţele de mentorat şi consiliere organizate în cadrul proiectului.

Din momentul în care eleva şi-a exprimat intenţia de a da examen la Colegiul Naţional Elena Cuza din Bucureşti la secţia Învăţători–educatori, un grup de cadre didactice (dintre care o parte contractați ăn cadrul proiectului „Copiii şi părinţii romi vor la şcoală”) împreună cu Directorul şcolii s-au mobilizat pentru a o ajută să-şi împlinească visul.

Deoarece la acest liceu se dau şi probe de aptitudini eliminatorii (4 probe: muzicale, artistice, interviu şi probe sportive), cadrele dicatice i-au oferit, în mod voluntar, sprijinul. Tot prin voluntariatul unui grup de cadre al şcolii i s-au asigurat rechizite pentru probele de pictură, echipament sportiv, transport la liceu în Bucureşti pentru participarea la probele de aptitudini etc.

Elena a participat la admitere pe locurile speciale romi şi a obţinut un loc la acest liceu, demonstrând faptul ca dorința de a învăța dar și sprijinul comunității pot transforma un vis într-o realitate.